Knife – Heaven into Dust
With Torches They March har en mycket intressant intro riff som påminner mycket om Black Sabbath. Låten är stabilare och är en fin hårdrocks dänga. Paradoxalt nog tycker jag att den andra halvan är den stabilare på plattan. Black Oath and Spells, The Arson Alchemist och A Phantom Devised är inga låtar som sticker ut, men de är solida, snabba och råa. Realm of Violence är plattans absolut bästa låt, en riktig killer! Den är snabb, tung, riffig och thrasig. Här sitter rösten perfekt också. Även No Gods in the Dark är en riktig killer. Den påminner om föregående låt men har en lite mörkare aura.
